zaterdag 26 juli 2008

Wandelroutes via Google Maps

Gisteren vroeg een collega of er ook een routeplanner voor wandelaars bestond. Ze had al eens op Mappy.be gekeken maar vond daar niet haar antwoord (terwijl het ook kan). Ik suggereerde in eerste instantie Google Maps maar zei er ook bij dat ze dan waarschijnlijk hetzelfde resultaat zou krijgen nl. enkel voor autoverkeer. Ik zei haar dat buiten de reistijd er waarschijnlijk geen verschil zou zijn tussen auto en wandelroute.
Plots verscheen er onderaan deze weblog via RSS feeds van de Telegraaf "Google maps voor wandelaars". Wanneer je nu een routebeschrijving opvraagt via Google Maps krijg je bij het resultaat de keuze tussen "auto" en "lopen". En inderdaad, na een kleine test in Hasselt, bleek er wel degelijk een verschil te bestaan tussen de wandelroute en de autoroute (buiten de reistijd): een wandelaar hoeft immers geen rekening te houden met afgesloten en/of doodlopende wegen, maar wel bv. met zebrapaden.
Ik ontdekte meteen weer een nieuwe toepassingsmogelijkheid voor de websites van mijn klanten: waarom geen wandelroutes plaatsten op de website naar de zaak vanuit bv. het station of een bushalte? De klant is koning en ook steeds vaker een wandelaar. No nog wachten op "Google Maps voor het openbaar vervoer".

Geen opmerkingen:

Mijn lijst met blogs