zaterdag 6 september 2008

Bloggen is kruisbestuiven

"De grote kracht van blogs is dat ze sterk in belang groeien en dat het vertrouwen in de meningen en aanbevelingen van andere consumenten erg groot is. Consumenten hechten nog weinig geloof aan reclame, maar vertrouwen wel op hun collega-consumenten. Tegelijkertijd is dat ook het grootste risico." (ZDnet.be) Het is dan ook de dikke schuld van de bedrijven en merken zelf door het zo ver laten komen. Soms komt het zelfs voor dat wanneer u zoekt naar een product of een dienst, eerst de slechte commentaren tevoorschijn komen in de zoekresultaten, en dan pas de websites van de fabrikant. 
Deze digitale evolutie biedt meer kansen dan bedreigingen. Waarom begint men zelf geen weblogs te creëren om hun productlijnen en nieuwsbrief te publiceren. Via RSS-feeds en door een simpele code te genereren voor op de websites van hun verdelers, krijgen deze weblogs automatisch een toppositie in de zoekresultaten (wegens backlinking) en worden de websites van hun verdelers automatisch geupdated met de nieuwste collecties en het laatste nieuws van het te promoten merk. Dit lijkt me een opportuniteit voor zowel merk, fabrikant, verdeler als consument. En consumenten hechten nog altijd belang aan goede reclame!
Een reactie plaatsen

Mijn lijst met blogs