zaterdag 15 februari 2014

Google Glass Explorer voor één dag

15 febr 2014 | Naar aanleiding van mijn eBooks +Stel je voor met Google Glass  en +Imagine life with Google Glass  werd ik samen met mijn broer Emiel uitgenodigd door één van de 30 Google Glass Explorers uit Nederland +Jesper van den Bogaard  en zijn zakenpartner +Harre van der Maat voor een eerste kennismaking met Google Glass.

Nadat we zeer gastvrij ontvangen werden in het mooie Nijmegen omstreeks 9:00u was het dan eindelijk zover. Via de WI-FI kon de ontdekkingstocht beginnen en het was precies zoals ik het mij had voorgesteld en zoals het via YouTube-filmpjes werd gedemonstreerd op +Google Glass.

Wat me vooral opviel was het gebruiksgemak (na enige instructies), de snelheid en de zeer goede speech technologie. De doorgedreven integratie met Google+ was ook meteen merkbaar bij iedere foto of video die je maakt.


Net zoals bij de iPhone zullen de Google Glass apps (toepassingen) mede het succes bepalen. Ik ben er nu echt van overtuigd dat we een nieuwe digitale weg zijn ingeslagen en dat deze technologie binnen 5 jaar niet meer weg te denken zal zijn in alle facetten van ons dagelijks en zakelijk leven.

Geen opmerkingen:

Mijn lijst met blogs