zondag 3 augustus 2008

Gouden tip voor de Gouden Gids

De Gouden Gids, een medium waar reeds vele kleine zelfstandigen een fortuin aan verloren hebben, was voor de komst van het internet zowat het orakel voor zoekopdrachten naar winkels in de buurt. Ze hadden deze positie vooral te danken aan een superprofessioneel georganiseerd leger account managers met als opdracht ieder jaar meer en meer advertentieruimte te verkopen en anders de klant schrik aan te jagen. Het is zeker geen slecht medium en was voor sommige adverteerders ieder jaar weer een schot in de roos, maar ook weer voor anderen een zware verliespost. Sinds de komst van de zoekmachines en de inburgering van het internet heeft het even geduurd vooraleer ze zich hebben aangepast. Hun drukbezochte website is nu eveneens een mooie bron van inkomsten en een volwaardige vervanger van de papieren versie.

Je kan je wel afvragen of hun tarieven nog verantwoord zijn zonder enige resultaatsverbintenis zoals Google Adwords dat wel doet via de Pay-Per-Click methode. Met Google Anlytics kan je trouwens perfect controleren hoeveel bezoekers er via de website van de Gouden Gids naar uw website zijn gekomen. Kan handig zijn voor de volgende onderhandelingen.
Een reactie plaatsen

Mijn lijst met blogs