zaterdag 19 maart 2011

Google Places, de nieuwe wegwijzer naar uw zaak

Google heeft weer een nieuwe belangrijke weg ingeslagen voor uw zaak: in plaats van landelijk en/of per taalgebied zoeken we nu lokaal. Sinds kort verschijnt er in de linkerbalk bij de zoekresultaten de locatie waar u bent en de mogelijkheid om dit te wijzigen. Ook zal u merken dat wanneer u gebruik maakt van meer locatiegerelateerde zoekwoorden als taxi of pizza of verf, ziet u tussen de zoekresultaten een lijst verschijnen met Google Plaatsen in de buurt van uw locatie, dit in combinatie met een Google Map met hierop de plaatsaanduidingen. M.a.w. Google neemt nu stilaan helemaal de rol over van de Gouden Gids die hun reputatie nog wisten hoog te houden op het internet betreffende de lokale markt. Let wel, dit is zowel in het voordeel van de bedrijven als van de consument. Want wat had je er aan als je als gebruiker na een zoekopdracht eerst 20 zoekresultaten tegen kwam uit West-Vlaanderen terwijl je bv. in Hasselt was aan het googelen. En wat heeft een bedrijf aan bezoekers op zijn website uit Oostende, als hij maar 50 km rond Leuven levert? Google kiest hiermee volop de kaart van de mobiele gebruiker die ook via Google wilt weten wat waar te vinden is op de locatie waar hij zich op dat moment bevindt. Ik raad dan ook iedere zaakvoerder aan zijn of haar bedrijf GRATIS aan te melden bij Google Places waar men de mogelijkheid krijgt om de nodige gegevens achter te laten zoals o.a. adresgegevens, openingsuren, afbeeldingen, rubrieken ... en wie weet staat u binnenkort eindelijk bovenaan in de zoekresultaten van uw locatie
Een reactie plaatsen

Mijn lijst met blogs