dinsdag 26 augustus 2008

Ondernemingen slecht zichtbaar

Een ondernemer die ook wilt ondernemen via het internet, maakt gebruik van het medium zoekmachine (Google in België) en adverteert online. Meestal levert het nieuwe klanten op en eveneens meer marktaandeel. Doch het grootste deel van de ondernemers (van zeer groot tot klein) durft nog niet echt en wordt afgeschrikt door de vele mogelijkheden. SEO oftewel zoekmachine optimalisatie is ook niet makkelijk en bovendien zeer arbeidsintensief. Hoe zit het in mekaar? Wat zijn de regels van Google? Wat mag wel en wat mag niet? Wie kan ik wel vertrouwen en wie niet? Want wanneer u verkeerde methodes toepast op uw website, kunt u op de "banlist" terecht komen van Google met als gevolg 100% ONVINDBAAR Bv. door uw website vol te proppen met zoekmachinevriendelijke trefwoorden die totaal niets te maken hebben met de inhoud. Wie zijn internetpagina verdeelt in meerdere pagina's of 'frames' loopt kans dat Google de site slechts deels zal opnemen in de index. De ondernemer met een website waarnaar gelinkt wordt vanuit allerlei populaire sites krijgt bij Google een voorsprong dankzij een hogere pagerank. Zo'n site figureert hoog in de zoekresultatenlijst. Vandaar dat het toch interessant kan zijn om u aan te melden bij populaire social sites zoals Facebook, Hyves en MySpace.

Geen opmerkingen:

Mijn lijst met blogs