maandag 25 augustus 2008

Elektronische brochure of ...

In de afgelopen 7 jaar dat ik op prospectie ga omtrent websites, kreeg ik toch al zeker zo'n 50 keer te horen: "Hier is de brochure, zo wil ik het hebben, liefst niet met teveel tekst en begin bovendien met een intro!"
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is d.w.z. ieder medium heeft zijn eigen doel, methodes, publiek en waarde. Met uw website kan u zoveel meer bereiken dan met uw brochure. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat een aantal elementen uit uw brochure zullen verwerkt worden in uw website, maar dan spreken we meestal enkel over de huisstijl en de grafische elementen. Terwijl de brochure meestal een rustige, imagogerichte voorpagina heeft omtrent een product, dienst of bedrijf, dient een voorpagina van een website veeleer een grafische inhoudsopgave te tonen met call-to-action boodschappen om de website verder te verkennen. Zo ziet Google trouwens uw homepage het liefst, namelijk met relevante zoekwoorden en indexeerbaar. En wat te denken van de talrijke web services die her en der gratis worden aangeboden om uw website te verrijken met interactieve routemaps, agenda's, fotoalbums, video's, enquètes, ... Terwijl u in een brochure slechts een deel van het verhaal kan vertellen, kan u in een website alles kwijt ... zowel voor de bezoeker als voor de zoeker.

Geen opmerkingen:

Mijn lijst met blogs