Wanneer u nu zoekt via www.google.be of www.google.nl krijgt u als antwoord een lijst van webpagina's te zien waarop u kan doorklikken. Nogmaals, het doel van Google is u de meest relevante informatie te tonen rond uw zoekopdracht (en de meest relevante advertenties), en zolang u daar tevreden over bent komt u steeds terug.
Vandaag de dag echter zijn websites niet meer alleen de meest relevante informatiebronnen op het internet. Er wordt nu ook relevante informatie gepubliceerd rond uw zoekwoorden in andere mediavormen: adresaanduidingen op Google Maps, bedrijfspresentatie of reclamespot op You Tube, fotoreportages op Flickr of Picasa Webalbums, nieuwsberichten in weblogs, een woordje uitleg in Wikipedia, ... Kortom, sta voor stap zullen ook de Europese versies van Google overschakelen naar "Universal Search" waarmee we in de resultatenlijst ook de meest relevante zoekresultaten zullen terug vinden uit You Tube e.a. web services. Waarom dacht u anders dat Google You Tube gekocht heeft? Verder heb ik ook nog begrepen dat men binnenkort ook audiobestanden gaat indexeren.
Dit houdt dus voor u ook in dat uw website alleen niet meer genoeg zal zijn om uw doelgroepen te informeren via de zoekmachines. Maak een videopresentatie voor You Tube, kondig uw activiteiten aan via een weblog, zet uw openingsuren in Google Agenda, plaats uw productfoto's ook in Picasa Web Albums. Think Universal.
Microsoft ziet vraag naar AI sneller stijgen dan het kan bijhouden
-
[image: Microsoft ziet vraag naar AI sneller stijgen dan het kan bijhouden]
De opkomst van arificiële intelligentie blijft aan kracht winnen, en
technologi...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten