vrijdag 14 november 2008

Adverteren in de toekomst

Deze morgen op de ontbijt TV op Nederland 1 werd er een nieuwe geïntegreerde manier van mobiele marketing geïntroduceerd: Wanneer je op huizenjacht gaat zie je steeds de klassieke "uithangaffiches" van de makelaars met de vermelding "te koop" of "te huur", de naam van de makelaar, een telefoonnummer en eventueel de oppervlakte in m². Dit wordt dan meestal voor, achter of op het raam geplakt of op een bordje in de voortuin geplaatst. Wil je meer weten dan dien je ofwel contact op te nemen met de makelaar ofwel door aan te kloppen. Nu heeft men een barcode ontwikkeld die eventueel ook op die affiche geplaatst wordt, dat je dan met de nieuwe mobiele telefoons kan scannen en vervolgens wordt doorverwezen naar de website met eventeel binnenfoto's en andere nuttige info (je moet natuurlijk wel beschikken over een internetverbinding). M.a.w. een perfecte integratie van affichage met het internet EN meetbaar! Dit biedt natuurlijk weer een hoop nieuwe perspectieven voor adverteren in de traditionele media zoals kranten en magazines maar eveneens voor mailings en postkaarten. Ondernemingen gaan kleiner en dus goedkoper kunnen adverteren in de duurder wordende klassieke media maar eveneens meteen reacties kunnen genereren zoals en bestelling, een mening, een korting, ...
Een reactie plaatsen

Mijn lijst met blogs