zondag 10 augustus 2008

Updaten is de boodschap

"Hoe komt het dat mijn concurrent boven mij staat in de Google zoekresultaten? Welke trucs moet ik uithalen om een betere positie te forceren? Zou ik in zee gaan met van die cowboys die beweren binnen een maand 1000 bezoekers per maand meer aan te leveren? Loop ik dan niet het risico dat Google mijn website bant uit de zoekresultaten?"
U moet er altijd vanuit gaan: Wat wilt Google van mij? Google is in feite een advertentiemedium dat probeert de meest relevante zoekresultaten te leveren als tegenprestatie m.a.w. het is een kwestie van geduld & geven en nemen. Zolang Google de meest accurate zoekresultaten levert, zullen de internauten blijven zoeken met Google en eveneens doorklikken op de gesponsorde koppelingen, gerelateerd aan de zoekwoorden, wat natuurlijk Google's omzet bepaalt. Dus hoe beter de zoekresultaten beantwoorden op de zoekwoorden, hoe tevredener de gebruiker van Google is en een tevreden klant keert altijd terug! Dus ... als uw website beantwoord aan de basisvereisten qua doorzoekbaarheid en u levert "echt" zoekwoordgerichte resultaten, zal uw website een graag geziene gast worden bij Google. Wanneer u er dan ook nog in slaagt uw website up-to-date te houden m.a.w. Google de meest actuele resultaten te leveren, is het logisch dat uw nieuwe informatie voorrang zal krijgen op oude info. Zo heb ik al websites gemaakt die met specifieke zoekwoorden op nummer 1 zijn gekomen enkel en alleen dankzij maandelijkse updates (terwijl er maar 5 linken naartoe gaan).

Geen opmerkingen:

Mijn lijst met blogs